wydluzony okres przydatnosci - DMRI

Przejdź do treści

Menu główne:

Doskonalenie jakosci wg DMRI


Przedłużony okres przydatności do spożycia

Producenci mięsa spotykają się z rosnącym zapotrzebowaniem ze strony sprzedawców detalicznych, na wydłużanie okresu przydatności do spożycia swoich produktów. Okres przydatności do spożycia świeżego mięsa może być decydującym kryterium, decydującym o otrzymaniu zamówienia.

Optymalizacja procesów, właściwe chłodnictwo, higiena i zarządzanie ryzykiem mogą prowadzić do dłuższych okresów przydatności do spożycia, a DMRI może wydatnie pomóc w uzyskaniu maksymalnegoego, możliwego do uzyskania okresu trwałości produktów wytwarzanych w zakładzie mięsnym.

Okres przydatności do spożycia mięsa jest bardzo złożonym procesem, uwzględniającym wiele różnych aspektów, takich jak: przebarwienia, róznorodność zapachów, wielkość flory bakteryjnej prowadzącej do psucia mięsa lub do efektu "czarnych kości". Okres przydatności do spożycia różni się także w zależności od gatunku zwierząt, rodzaju opakowania i temperatury przechowywania.
GatunekOpakowanieTemperaturyŚredni okres
WołowinaPróżniowe+438 dni


-1
(bardzo schłodzone)
99 dni
WieprzowinaPróżniowe+421 dni


-1
(bardzo schłodzone)
58 dni
DróbMAP (70% O2 + 30% CO2)
-1
(bardzo schłodzone)
24 dni
Wsparcie DMRI może dotyczyć róznych aspektów.

Aby zoptymalizować okres przydatności do spożycia, ważne jest, by zarządzać kilkoma czynnikami jednocześnie:
  • logistyką i przepływem surowca w rzeźni
  • urządzeniami pakującymi i stosowaną technologią
  • higieną
  • temperaturami chłodni i roboczymi
  • zarządzaniem ryzykiem

DMRI projektuje i opisuje strategię, prowadzącą do uzyskania maksymalnego okresu przydatności do spożycia i pomaga w realizacji obranej strategii.

Działanie to zawiera nastepujące elementy:
1. Analizę obecnej produkcji. Przepływów procesowych, procesów chłodniczych i standardów higienicznych.

2. Tworzenie głównego planu prowadzącego do przedłużonego okresu trwałości. Rozplanowania produkcji, przepływów logistycznych, specyfikacji, wymagań dotyczących personelu, metod i technologii oraz kosztorysów.

3. Wdrażanie strategii. Przetargi biznesowe, testy akceptacyjne i dopasowanie programów szkoleniowych.


Kontakt

DMRI Polska
Janusz Sytek
tel. (+48) 501 678 135
Warszawa

 
DMRI Polska
Janusz Sytek
tel. (+48) 501 678 135
mail: janusz_sytek@dti-dmri.pl
Warszawa
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego